Saturday, October 24, 2009

hari ketiga - bye taman negara hai gambang waterpark

pagi nya.. selesai sembahnyang , semua bersiap kemaskan khemah dan membersihkan kawasan sekitar. jam 7.30 pagi semua telah setel dan semua peserta di beri briefing dan ucapan terima kasih dari para penganjur. pagi tu , semua kena nyanyi lagu negaraku bagi semangat skit.

selesai briefing , semua pergi breakfast.. selesai breakfast .. upacara penutup di adakan. penganjur memberi ucapan terima kasih , pelajar - pelajar di beri sijil dan sesi bergambar sebelum semua berangkat pulang.

setelah pulang dari taman negara, kami ke destinasi seterusnya GAMBANG Waterpark. terletak di Gambang Pahang , ianya sebuah taman permainan tema air yang baru di buka. tiket masuk adalah RM 19.00 untuk dewasa dan RM 12.00 untuk kanak - kanak . di sini mereka mengamalkan konsep token di mana mereka harus membeli prepaid sebelum boleh membeli atau menggunakan fasiliti di GAmbang Waterpark. di sini pelampung singli di sewa RM 6.00 tapi haris membayar deposit RM10.00 termasuk sewa dan double rm 16.00 termasuk sewa dan deposit. kawasan permainan di bahagikan kepada tiga tempat.. satu kolam untuk bermain ombak , kedua penguin island dan yangk ketiga tempat permainan di mana terdapat tempat luncur dan macam - macam lagi..

walau bagaimanapun , Gambang Waterpark masih baru dan tidak terdapat banyak aktiviti yang boleh di lakukan di sini. tetapi what i can say Welcome to Gambang Waterpark and experience it by yourself. selain bermain air , pengunjung juga boleh menaiki kereta kuda untuk melawat sekitar Gamabg. terdapat juga kedai cenderamata di sini untuk membeli souvineer

a nice trip to explore

No comments:

Post a Comment